El Catálogo Colectivo reúne los registros del material que posee cada una de las
bibliotecas de la Universidad Nacional de Córdoba, pudiendo encontrarse colecciones
especializadas y actualizadas en todas las áreas del conocimiento; lo que permite una
amplia visibilidad y garantiza el acceso al patrimonio documental de la Universidad.
Se encuentra disponible para toda la comunidad académica: estudiantes, docentes,
egresados e investigadores.
Si formas parte de la comunidad de la UNC también podés solicitar préstamos de material,
a cualquier biblioteca universitaria, utilizando el servicio de préstamo interbibliotecario,
independientemente de la facultad a la que pertenezcas, la carrera que curses o la cátedra
que dictes.
1. Wath is responsive teaching? / Amy D. Robertson, Leslie J. Arkins, Daniel M. Levin and Jennifer Richards
2. A revieew of the research on responsive teaching in science and mathematics / Jennifer Richards and Amy D. Robertson
3. Examining the products of responsive inquiry / Leslie J. Arkins and Brian W. Frank
4. Understanding responsive teaching and curriculum fron the students' perspective / Tiffany-Rose Sikorski
5. Navigating the challenges of teaching responsively : an insider's perspective / April Cordero Maskiewicz
6. What teachers notice when they notice student thinking : teacher-identified purposes for attending to students' mathematical thinking / Adam A. Colestok and Miriam Gamoran Sherin
7. The role subject matter plays in prospective teachers' responsive teaching practices in elementary math and science / Janet E. Coffey and Ann R Edwards
8. Attending to students' epistemic affect / Lama Z. Jaber
9. Attention to student framing in responsive teaching / Jennifer Radolff and David Hammer
10 Methods to assess teacher responsiveness in situ / Jennifer Evarts Lineback
11. Documenting variability within teacher attention and responsiveness to the substance of student thinking / Ammy D. Robertson, Jennifer Richards, Andrew Elby and Janet Walkoe.