Bio-learning in virtual education. A reflection from the genuine meaning of learning

The article seeks to expand the reflection around virtual education as vital process. It offers a series of practical orientations that support this paradigm shift, which consider the role of the participants in the educational act and the learning mediation. Finally, the document offers the experie...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Ávalos Rodríguez, Ileana
Format: Online
Language:spa
Published: Universidad Nacional de Córdoba, Faculdad de Ciencias Sociales, Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología 2017
Subjects:
Online Access:https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/18964
_version_ 1802292050638405632
author Ávalos Rodríguez, Ileana
author_facet Ávalos Rodríguez, Ileana
author_sort Ávalos Rodríguez, Ileana
collection Portal de Revistas
description The article seeks to expand the reflection around virtual education as vital process. It offers a series of practical orientations that support this paradigm shift, which consider the role of the participants in the educational act and the learning mediation. Finally, the document offers the experience of the UCIMEXICO University in pursuit vital learning.
format Online
id oai:ojs.revistas.unc.edu.ar:article-18964
institution Universidad Nacional de Cordoba
language spa
publishDate 2017
publisher Universidad Nacional de Córdoba, Faculdad de Ciencias Sociales, Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología
record_format ojs
spelling oai:ojs.revistas.unc.edu.ar:article-189642021-09-21T18:32:06Z Bio-learning in virtual education. A reflection from the genuine meaning of learning Bioaprendizaje en la educación virtual. Una reflexión a partir del significado del aprendizaje Ávalos Rodríguez, Ileana modernidad educación virtual aprendizaje bioaprendizaje modernity education virtual learning The article seeks to expand the reflection around virtual education as vital process. It offers a series of practical orientations that support this paradigm shift, which consider the role of the participants in the educational act and the learning mediation. Finally, the document offers the experience of the UCIMEXICO University in pursuit vital learning. El artículo busca realizar un aporte al campo de la educación virtual entendida como un proceso vital cuyo centro es el aprendizaje. Para ello se lleva a cabo una revisión acerca de lo que es aprender a nivel teórico y epistemológico para luego detallar cómo este aprendizaje podría tener una materialización en la educación virtual. Se hace una invitación a considerar el aprendizaje virtual desde el bioaprendizaje, para lo cual se requiere una mirada renovada y nuevas cartografías que permitan acoplar los procesos de educación virtual al enfoque aquí descripto. A modo de cierre, a partir de la experiencia iniciada en la Universidad para la Cooperación Internacional de México (UCIMEXICO), se produce una reflexión sobre las prácticas en educación virtual que se construyen desde el paradigma del bioaprendizaje. Universidad Nacional de Córdoba, Faculdad de Ciencias Sociales, Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología 2017-12-23 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/18964 Virtuality, Education and Science; Vol. 8 No. 15; 147-161 Virtualidad, Educación y Ciencia; Vol. 8 Núm. 15; 147-161 1853-6530 10.60020/1853-6530.v8.n15 spa https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/18964/18894 Derechos de autor 2017 Ileana Ávalos Rodríguez
spellingShingle modernidad
educación virtual
aprendizaje
bioaprendizaje
modernity
education
virtual learning
Ávalos Rodríguez, Ileana
Bio-learning in virtual education. A reflection from the genuine meaning of learning
title Bio-learning in virtual education. A reflection from the genuine meaning of learning
title_alt Bioaprendizaje en la educación virtual. Una reflexión a partir del significado del aprendizaje
title_full Bio-learning in virtual education. A reflection from the genuine meaning of learning
title_fullStr Bio-learning in virtual education. A reflection from the genuine meaning of learning
title_full_unstemmed Bio-learning in virtual education. A reflection from the genuine meaning of learning
title_short Bio-learning in virtual education. A reflection from the genuine meaning of learning
title_sort bio learning in virtual education a reflection from the genuine meaning of learning
topic modernidad
educación virtual
aprendizaje
bioaprendizaje
modernity
education
virtual learning
topic_facet modernidad
educación virtual
aprendizaje
bioaprendizaje
modernity
education
virtual learning
url https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/18964
work_keys_str_mv AT avalosrodriguezileana biolearninginvirtualeducationareflectionfromthegenuinemeaningoflearning
AT avalosrodriguezileana bioaprendizajeenlaeducacionvirtualunareflexionapartirdelsignificadodelaprendizaje