Bio-learning in virtual education. A reflection from the genuine meaning of learning
The article seeks to expand the reflection around virtual education as vital process. It offers a series of practical orientations that support this paradigm shift, which consider the role of the participants in the educational act and the learning mediation. Finally, the document offers the experie...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Online |
Language: | spa |
Published: |
Universidad Nacional de Córdoba, Faculdad de Ciencias Sociales, Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología
2017
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/18964 |
_version_ | 1811171089012752384 |
---|---|
author | Ávalos Rodríguez, Ileana |
author_facet | Ávalos Rodríguez, Ileana |
author_sort | Ávalos Rodríguez, Ileana |
collection | Portal de Revistas |
description | The article seeks to expand the reflection around virtual education as vital process. It offers a series of practical orientations that support this paradigm shift, which consider the role of the participants in the educational act and the learning mediation. Finally, the document offers the experience of the UCIMEXICO University in pursuit vital learning. |
format | Online |
id | oai:ojs.revistas.unc.edu.ar:article-18964 |
institution | Universidad Nacional de Cordoba |
language | spa |
publishDate | 2017 |
publisher | Universidad Nacional de Córdoba, Faculdad de Ciencias Sociales, Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología |
record_format | ojs |
spelling | oai:ojs.revistas.unc.edu.ar:article-189642021-09-21T21:32:06Z Bio-learning in virtual education. A reflection from the genuine meaning of learning Bioaprendizaje en la educación virtual. Una reflexión a partir del significado del aprendizaje Ávalos Rodríguez, Ileana modernidad educación virtual aprendizaje bioaprendizaje modernity education virtual learning The article seeks to expand the reflection around virtual education as vital process. It offers a series of practical orientations that support this paradigm shift, which consider the role of the participants in the educational act and the learning mediation. Finally, the document offers the experience of the UCIMEXICO University in pursuit vital learning. El artículo busca realizar un aporte al campo de la educación virtual entendida como un proceso vital cuyo centro es el aprendizaje. Para ello se lleva a cabo una revisión acerca de lo que es aprender a nivel teórico y epistemológico para luego detallar cómo este aprendizaje podría tener una materialización en la educación virtual. Se hace una invitación a considerar el aprendizaje virtual desde el bioaprendizaje, para lo cual se requiere una mirada renovada y nuevas cartografías que permitan acoplar los procesos de educación virtual al enfoque aquí descripto. A modo de cierre, a partir de la experiencia iniciada en la Universidad para la Cooperación Internacional de México (UCIMEXICO), se produce una reflexión sobre las prácticas en educación virtual que se construyen desde el paradigma del bioaprendizaje. Universidad Nacional de Córdoba, Faculdad de Ciencias Sociales, Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología 2017-12-23 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/18964 10.60020/1853-6530.v8.n15.18964 Virtuality, Education and Science; Vol. 8 No. 15; 147-161 Virtualidad, Educación y Ciencia; Vol. 8 Núm. 15; 147-161 1853-6530 10.60020/1853-6530.v8.n15 spa https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/18964/18894 Derechos de autor 2017 Ileana Ávalos Rodríguez |
spellingShingle | modernidad educación virtual aprendizaje bioaprendizaje modernity education virtual learning Ávalos Rodríguez, Ileana Bio-learning in virtual education. A reflection from the genuine meaning of learning |
title | Bio-learning in virtual education. A reflection from the genuine meaning of learning |
title_alt | Bioaprendizaje en la educación virtual. Una reflexión a partir del significado del aprendizaje |
title_full | Bio-learning in virtual education. A reflection from the genuine meaning of learning |
title_fullStr | Bio-learning in virtual education. A reflection from the genuine meaning of learning |
title_full_unstemmed | Bio-learning in virtual education. A reflection from the genuine meaning of learning |
title_short | Bio-learning in virtual education. A reflection from the genuine meaning of learning |
title_sort | bio learning in virtual education a reflection from the genuine meaning of learning |
topic | modernidad educación virtual aprendizaje bioaprendizaje modernity education virtual learning |
topic_facet | modernidad educación virtual aprendizaje bioaprendizaje modernity education virtual learning |
url | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/18964 |
work_keys_str_mv | AT avalosrodriguezileana biolearninginvirtualeducationareflectionfromthegenuinemeaningoflearning AT avalosrodriguezileana bioaprendizajeenlaeducacionvirtualunareflexionapartirdelsignificadodelaprendizaje |