Cause-related marketing : case studies from a global perspective /

This textbook uses a case study approach to present a variety of cause-related marketing campaigns that have been developed by companies, and NGOs. These innovative case studies help students understand how such campaigns affect for-profit and non-profit organizations, customers, and society in gene...

Full description

Bibliographic Details
Other Authors: Galan-Ladero, M. Mercedes (ed.), Galera-Casquet, Clementina (ed.), Alves, Helena M. (ed)
Format: eBook
Language:English
Published: Cham : Springer Nature, c2021
Series:Classroom Companion: Business
Subjects:
Online Access:Acceso al formulario para solicitar el libro
tabla de contenido

MARC

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245 0 0 |a Cause-related marketing :  |b case studies from a global perspective /  |c Mercedes Galan-Ladero, Clementina Galera-Casquet, Helena M. Alves, editors.  |h [recurso electrónico] 
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490 0 |a Classroom Companion: Business 
520 3 |a This textbook uses a case study approach to present a variety of cause-related marketing campaigns that have been developed by companies, and NGOs. These innovative case studies help students understand how such campaigns affect for-profit and non-profit organizations, customers, and society in general. This book also offers numerous useful examples to understand the theory of cause-related marketing and how it can be applied in different countries and cultural contexts. Lecturers will find the teaching notes provided with each case useful for the classroom.   |b Este libro de texto utiliza un enfoque de estudio de casos para presentar una variedad de campañas de marketing con causa que han sido desarrolladas por empresas, y ONG. Estos innovadores estudios de casos ayudan a los estudiantes a comprender cómo estas campañas afectan a las organizaciones con y sin ánimo de lucro, a los clientes y a la sociedad en general. Este libro también ofrece numerosos ejemplos útiles para comprender la teoría del marketing con causa y cómo puede aplicarse en diferentes países y contextos culturales. Los profesores encontrarán útiles para el aula las notas didácticas que acompañan a cada caso. Traducción realizada con la versión gratuita del traductor www.DeepL.com/Translator 
650 4 |9 371  |a MARKETING 
650 4 |9 48  |a ESTUDIOS DE CASOS 
650 4 |9 2120  |a MARKETING SOCIAL 
700 1 |9 15092  |a Galan-Ladero, M. Mercedes,  |e ed. 
700 1 |9 15093  |a Galera-Casquet, Clementina,  |e ed. 
700 1 |9 15094  |a Alves, Helena M.,  |e ed 
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