Análisis de la adquisición de ‘Tema-Rema’ en producciones escritas por estudiantes universitarios de Gramática inglesa

MAESTRÍA EN INGLÉS CON ORIENTACIÓN EN LINGÜÍSTICA APLICADA

Bibliographic Details
Main Author: de Maussion de Candé, Ana María
Other Authors: Oliva, María Belén
Format: masterThesis
Language:eng
Published: 2023
Subjects:
Online Access:http://hdl.handle.net/11086/550226
_version_ 1801211626020405248
author de Maussion de Candé, Ana María
author2 Oliva, María Belén
author_facet Oliva, María Belén
de Maussion de Candé, Ana María
author_sort de Maussion de Candé, Ana María
collection Repositorio Digital Universitario
description MAESTRÍA EN INGLÉS CON ORIENTACIÓN EN LINGÜÍSTICA APLICADA
format masterThesis
id rdu-unc.550226
institution Universidad Nacional de Cordoba
language eng
publishDate 2023
record_format dspace
spelling rdu-unc.5502262024-02-15T20:31:38Z Análisis de la adquisición de ‘Tema-Rema’ en producciones escritas por estudiantes universitarios de Gramática inglesa de Maussion de Candé, Ana María Oliva, María Belén Gramática inglesa Genre Pedagogy theme-rheme Systemic Functional Theory MAESTRÍA EN INGLÉS CON ORIENTACIÓN EN LINGÜÍSTICA APLICADA Fil: de Maussion de Candé, Ana María. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Lenguas; Argentina. The current thesis analyzes the use of the ‘theme-rheme’ construct in the written productions of twenty-nine third year students at Facultad de Lenguas, Universidad Nacional de Córdoba. The study stems from the reading and writing difficulties detected in students at University level, which have a direct impact on their writing ability. The construct of ‘theme-rheme’, as viewed from Systemic Functional Theory, is central in this study, since it serves as the analytic tool as well as a device for the instruction of textual organization in the students’ written productions. The instruction on ‘themerheme’ is also guided by Genre Pedagogy. The study aims at analyzing the effects the ‘theme-rheme’ construct has in the improvement of students’ textual productions. Fil: de Maussion de Candé, Ana María. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Lenguas; Argentina. 2023-12-18T17:57:44Z 2023-12-18T17:57:44Z 2022 masterThesis http://hdl.handle.net/11086/550226 eng Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
spellingShingle Gramática inglesa
Genre Pedagogy
theme-rheme
Systemic Functional Theory
de Maussion de Candé, Ana María
Análisis de la adquisición de ‘Tema-Rema’ en producciones escritas por estudiantes universitarios de Gramática inglesa
title Análisis de la adquisición de ‘Tema-Rema’ en producciones escritas por estudiantes universitarios de Gramática inglesa
title_full Análisis de la adquisición de ‘Tema-Rema’ en producciones escritas por estudiantes universitarios de Gramática inglesa
title_fullStr Análisis de la adquisición de ‘Tema-Rema’ en producciones escritas por estudiantes universitarios de Gramática inglesa
title_full_unstemmed Análisis de la adquisición de ‘Tema-Rema’ en producciones escritas por estudiantes universitarios de Gramática inglesa
title_short Análisis de la adquisición de ‘Tema-Rema’ en producciones escritas por estudiantes universitarios de Gramática inglesa
title_sort analisis de la adquisicion de tema rema en producciones escritas por estudiantes universitarios de gramatica inglesa
topic Gramática inglesa
Genre Pedagogy
theme-rheme
Systemic Functional Theory
url http://hdl.handle.net/11086/550226
work_keys_str_mv AT demaussiondecandeanamaria analisisdelaadquisiciondetemaremaenproduccionesescritasporestudiantesuniversitariosdegramaticainglesa