Enhancing students’ engagement: report of a 3-year intervention with middle school teachers

All teachers (N = 32) at one middle school participated in a university-led intervention to improve student engagement. Teachers discussed four principles of motivation and related instructional strategies. Teachers enacted instructional strategies in their classrooms. We observed six randomly selec...

Full description

Bibliographic Details
Format: Electronic Article
Language:English
Subjects:
Online Access:Texto completo con acceso por IP a través de la Biblioteca Electrónica de Ciencia y Tecnología
Tutorial para configurar Proxy para acceso al texto completo

MARC

LEADER 00000nma a22000007a 4500
003 AR_CdUFM
005 20210924165842.0
006 m|||||o||d||00| 0
007 cr |||||||||||
008 s2014 us ||| |o||||||0| | eng||
040 |a AR_CdUFM   |b spa 
041 |a eng 
245 1 0 |a Enhancing students’ engagement:  |b report of a 3-year intervention with middle school teachers  |h [recurso electrónico] /  |c Julianne C. Turner, Andrea Christensen, Hayal Z. Kackar-Cam, Meg Trucano, Sara M. Fulmer. 
300 |a 1 recurso en línea  
520 |a All teachers (N = 32) at one middle school participated in a university-led intervention to improve student engagement. Teachers discussed four principles of motivation and related instructional strategies. Teachers enacted instructional strategies in their classrooms. We observed six randomly selected teachers and their students over 3 years. Analyses of the dynamic patterns of teacher-student interaction (using an application of state space. 
650 4 |a Educación 
650 4 |a Didáctica de las ciencias 
650 4 |a Educación secundaria 
650 4 |a student engagement 
650 4 |a Motivación 
773 |g Vol. 51 No. 6 (2014)  |t American Educational Research Journal 
856 |u https://journals.sagepub.com/doi/full/10.3102/0002831214532515  |y Texto completo con acceso por IP a través de la Biblioteca Electrónica de Ciencia y Tecnología 
856 |u https://www.youtube.com/watch?v=UiYg11h-WLs  |y Tutorial para configurar Proxy para acceso al texto completo 
942 |2    |c ARTDEREVL 
945 |a MEG  |d 2021-09-24 
952 |0 0  |1 0  |2    |4 0  |6 ARTÍCULO_DE_REVISTA_EN_LÍNEA  |7 0  |9 45753  |a MMA  |b MMA  |c Recurso en línea  |d 2021-09-24  |l 0  |o Artículo de Revista en Línea  |p ARL0033  |r 2021-09-24 00:00:00  |u https://journals.sagepub.com/doi/full/10.3102/0002831214532515  |w 2021-09-24  |y ARTDEREVL  |z Acceso a través de proxy de la Biblioteca Electrónica de Ciencia y Tecnología 
999 |c 20672  |d 20670