Análisis de la adquisición de ‘Tema-Rema’ en producciones escritas por estudiantes universitarios de Gramática inglesa
MAESTRÍA EN INGLÉS CON ORIENTACIÓN EN LINGÜÍSTICA APLICADA
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | masterThesis |
Language: | eng |
Published: |
2023
|
Subjects: | |
Online Access: | http://hdl.handle.net/11086/550226 |
_version_ | 1801211626020405248 |
---|---|
author | de Maussion de Candé, Ana María |
author2 | Oliva, María Belén |
author_facet | Oliva, María Belén de Maussion de Candé, Ana María |
author_sort | de Maussion de Candé, Ana María |
collection | Repositorio Digital Universitario |
description | MAESTRÍA EN INGLÉS CON ORIENTACIÓN EN LINGÜÍSTICA
APLICADA |
format | masterThesis |
id | rdu-unc.550226 |
institution | Universidad Nacional de Cordoba |
language | eng |
publishDate | 2023 |
record_format | dspace |
spelling | rdu-unc.5502262024-02-15T20:31:38Z Análisis de la adquisición de ‘Tema-Rema’ en producciones escritas por estudiantes universitarios de Gramática inglesa de Maussion de Candé, Ana María Oliva, María Belén Gramática inglesa Genre Pedagogy theme-rheme Systemic Functional Theory MAESTRÍA EN INGLÉS CON ORIENTACIÓN EN LINGÜÍSTICA APLICADA Fil: de Maussion de Candé, Ana María. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Lenguas; Argentina. The current thesis analyzes the use of the ‘theme-rheme’ construct in the written productions of twenty-nine third year students at Facultad de Lenguas, Universidad Nacional de Córdoba. The study stems from the reading and writing difficulties detected in students at University level, which have a direct impact on their writing ability. The construct of ‘theme-rheme’, as viewed from Systemic Functional Theory, is central in this study, since it serves as the analytic tool as well as a device for the instruction of textual organization in the students’ written productions. The instruction on ‘themerheme’ is also guided by Genre Pedagogy. The study aims at analyzing the effects the ‘theme-rheme’ construct has in the improvement of students’ textual productions. Fil: de Maussion de Candé, Ana María. Universidad Nacional de Córdoba. Facultad de Lenguas; Argentina. 2023-12-18T17:57:44Z 2023-12-18T17:57:44Z 2022 masterThesis http://hdl.handle.net/11086/550226 eng Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ |
spellingShingle | Gramática inglesa Genre Pedagogy theme-rheme Systemic Functional Theory de Maussion de Candé, Ana María Análisis de la adquisición de ‘Tema-Rema’ en producciones escritas por estudiantes universitarios de Gramática inglesa |
title | Análisis de la adquisición de ‘Tema-Rema’ en producciones escritas por estudiantes universitarios de Gramática inglesa |
title_full | Análisis de la adquisición de ‘Tema-Rema’ en producciones escritas por estudiantes universitarios de Gramática inglesa |
title_fullStr | Análisis de la adquisición de ‘Tema-Rema’ en producciones escritas por estudiantes universitarios de Gramática inglesa |
title_full_unstemmed | Análisis de la adquisición de ‘Tema-Rema’ en producciones escritas por estudiantes universitarios de Gramática inglesa |
title_short | Análisis de la adquisición de ‘Tema-Rema’ en producciones escritas por estudiantes universitarios de Gramática inglesa |
title_sort | analisis de la adquisicion de tema rema en producciones escritas por estudiantes universitarios de gramatica inglesa |
topic | Gramática inglesa Genre Pedagogy theme-rheme Systemic Functional Theory |
url | http://hdl.handle.net/11086/550226 |
work_keys_str_mv | AT demaussiondecandeanamaria analisisdelaadquisiciondetemaremaenproduccionesescritasporestudiantesuniversitariosdegramaticainglesa |