Accessibility in virtual environments of higher education institutions

This article discusses the importance of incorporating accessibility features in virtual environments of higher education institutions. In this sense, it states that the transversalization of accessibility is the fundamental principle that should underpin the creation and management of policies for...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Mareño Sempertegui, Mauricio, Torrez, Valeria
Format: Online
Language:spa
Published: Universidad Nacional de Córdoba, Faculdad de Ciencias Sociales, Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología 2013
Subjects:
Online Access:https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/6176
_version_ 1802292070753239040
author Mareño Sempertegui, Mauricio
Torrez, Valeria
author_facet Mareño Sempertegui, Mauricio
Torrez, Valeria
author_sort Mareño Sempertegui, Mauricio
collection Portal de Revistas
description This article discusses the importance of incorporating accessibility features in virtual environments of higher education institutions. In this sense, it states that the transversalization of accessibility is the fundamental principle that should underpin the creation and management of policies for higher education. It addresses the concept of web accessibility emphasizing the importance of incorporating it into the virtual environments for higher education institutions as a condition to achieve the expansion goals of equity and access to higher education. And in turn, strengthen the institutional processes of democratization of knowledge and information.
format Online
id oai:ojs.revistas.unc.edu.ar:article-6176
institution Universidad Nacional de Cordoba
language spa
publishDate 2013
publisher Universidad Nacional de Córdoba, Faculdad de Ciencias Sociales, Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología
record_format ojs
spelling oai:ojs.revistas.unc.edu.ar:article-61762024-06-19T12:15:58Z Accessibility in virtual environments of higher education institutions Accesibilidad en los entornos virtuales de las instituciones de educación superior universitarias Mareño Sempertegui, Mauricio Torrez, Valeria diseño universal accesibilidad transversalización democratización del conocimiento situación de discapacidad universal design accessibility transversalization knowledge democratization situation of disability This article discusses the importance of incorporating accessibility features in virtual environments of higher education institutions. In this sense, it states that the transversalization of accessibility is the fundamental principle that should underpin the creation and management of policies for higher education. It addresses the concept of web accessibility emphasizing the importance of incorporating it into the virtual environments for higher education institutions as a condition to achieve the expansion goals of equity and access to higher education. And in turn, strengthen the institutional processes of democratization of knowledge and information. El presente artículo plantea la importancia de incorporar condiciones de accesibilidad en los entornos virtuales de las instituciones de educación superior universitaria. En ese sentido, expone que la transversalización de la perspectiva de la accesibilidad constituye el principio fundamental que debe sustentar la gestión y formación de políticas educativas de nivel superior. Aborda el concepto de accesibilidad web y subraya la importancia de incorporarla en los entornos virtuales de las instituciones de educación superior, como condición para alcanzar las metas de expansión de la equidad y el acceso a la educación superior, y a su vez, fortalecer los procesos institucionales de democratización del conocimiento y la información. Universidad Nacional de Córdoba, Faculdad de Ciencias Sociales, Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología 2013-11-28 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/6176 Virtuality, Education and Science; Vol. 4 No. 7; pp. 8-26 Virtualidad, Educación y Ciencia; Vol. 4 Núm. 7; pp. 8-26 1853-6530 10.60020/1853-6530.v4.n7 spa https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/6176/7275 Derechos de autor 2013 Mauricio Mareño Sempertegui, Valeria Torrez
spellingShingle diseño universal
accesibilidad
transversalización
democratización del conocimiento
situación de discapacidad
universal design
accessibility
transversalization
knowledge democratization
situation of disability
Mareño Sempertegui, Mauricio
Torrez, Valeria
Accessibility in virtual environments of higher education institutions
title Accessibility in virtual environments of higher education institutions
title_alt Accesibilidad en los entornos virtuales de las instituciones de educación superior universitarias
title_full Accessibility in virtual environments of higher education institutions
title_fullStr Accessibility in virtual environments of higher education institutions
title_full_unstemmed Accessibility in virtual environments of higher education institutions
title_short Accessibility in virtual environments of higher education institutions
title_sort accessibility in virtual environments of higher education institutions
topic diseño universal
accesibilidad
transversalización
democratización del conocimiento
situación de discapacidad
universal design
accessibility
transversalization
knowledge democratization
situation of disability
topic_facet diseño universal
accesibilidad
transversalización
democratización del conocimiento
situación de discapacidad
universal design
accessibility
transversalization
knowledge democratization
situation of disability
url https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/6176
work_keys_str_mv AT marenosemperteguimauricio accessibilityinvirtualenvironmentsofhighereducationinstitutions
AT torrezvaleria accessibilityinvirtualenvironmentsofhighereducationinstitutions
AT marenosemperteguimauricio accesibilidadenlosentornosvirtualesdelasinstitucionesdeeducacionsuperioruniversitarias
AT torrezvaleria accesibilidadenlosentornosvirtualesdelasinstitucionesdeeducacionsuperioruniversitarias