VLEs in the Specialization Degree on Technology-mediated Education

This work belongs to the research proyect: “The virtual classroom and their actors in university education. In this paper, we analize the VLEs uses at the Specialization Degree on Technology-mediated Education belonging to the Centro Universitario Regional Zona Atlántica Universidad Nacional del Com...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Plaza, Jorgelina, Acuña, Adriana
Format: Online
Language:spa
Published: Universidad Nacional de Córdoba, Faculdad de Ciencias Sociales, Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología 2022
Subjects:
Online Access:https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/37694
_version_ 1839224416401096704
author Plaza, Jorgelina
Acuña, Adriana
author_facet Plaza, Jorgelina
Acuña, Adriana
author_sort Plaza, Jorgelina
collection Portal de Revistas
description This work belongs to the research proyect: “The virtual classroom and their actors in university education. In this paper, we analize the VLEs uses at the Specialization Degree on Technology-mediated Education belonging to the Centro Universitario Regional Zona Atlántica Universidad Nacional del Comahue. This research was based on the four Adell and Castañeda’s pedagogic dimensions: informative, praxic, communicative, tutorial and evaluative. The results of this research represent an important reference to improve the quality of the course activity.
format Online
id oai:ojs.revistas.unc.edu.ar:article-37694
institution Universidad Nacional de Cordoba
language spa
publishDate 2022
publisher Universidad Nacional de Córdoba, Faculdad de Ciencias Sociales, Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología
record_format ojs
spelling oai:ojs.revistas.unc.edu.ar:article-376942022-05-21T18:34:51Z VLEs in the Specialization Degree on Technology-mediated Education Los EVEA en las asignaturas de la Especialización en Educación Mediada por Tecnología Digital Plaza, Jorgelina Acuña, Adriana VLE, Higher Education, pedagogical dimensions EVEA, educación superior, dimensiones pedagógicas This work belongs to the research proyect: “The virtual classroom and their actors in university education. In this paper, we analize the VLEs uses at the Specialization Degree on Technology-mediated Education belonging to the Centro Universitario Regional Zona Atlántica Universidad Nacional del Comahue. This research was based on the four Adell and Castañeda’s pedagogic dimensions: informative, praxic, communicative, tutorial and evaluative. The results of this research represent an important reference to improve the quality of the course activity. Este artículo deriva del trabajo de investigación realizado en el marco del proyecto “El aula virtual y sus actores en la educación universitaria”. En él abordamos el estudio de la organización de las aulas virtuales de la Especialización en Educación Mediada por Tecnología Digital, perteneciente al Centro Universitario Regional Zona Atlántica (CURZA) de la Universidad Nacional del Comahue. El análisis se realizó r a partir de las cuatro dimensiones pedagógicas: informativa, práxica o experiencial, comunicativa, tutorial y evaluativa, propuestas por Adell y Castañeda (2009). Los resultados obtenidos constituyen una importante referencia al momento de pensar en futuras mejoras dentro de la organización de la carrera. Universidad Nacional de Córdoba, Faculdad de Ciencias Sociales, Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología 2022-05-21 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf text/html https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/37694 10.60020/1853-6530.v13.n25.37694 Virtuality, Education and Science; Vol. 13 No. 25; 58-67 Virtualidad, Educación y Ciencia; Vol. 13 Núm. 25; 58-67 1853-6530 10.60020/1853-6530.v13.n25 spa https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/37694/37697 https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/37694/37698 https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
spellingShingle VLE, Higher Education, pedagogical dimensions
EVEA, educación superior, dimensiones pedagógicas
Plaza, Jorgelina
Acuña, Adriana
VLEs in the Specialization Degree on Technology-mediated Education
title VLEs in the Specialization Degree on Technology-mediated Education
title_alt Los EVEA en las asignaturas de la Especialización en Educación Mediada por Tecnología Digital
title_full VLEs in the Specialization Degree on Technology-mediated Education
title_fullStr VLEs in the Specialization Degree on Technology-mediated Education
title_full_unstemmed VLEs in the Specialization Degree on Technology-mediated Education
title_short VLEs in the Specialization Degree on Technology-mediated Education
title_sort vles in the specialization degree on technology mediated education
topic VLE, Higher Education, pedagogical dimensions
EVEA, educación superior, dimensiones pedagógicas
topic_facet VLE, Higher Education, pedagogical dimensions
EVEA, educación superior, dimensiones pedagógicas
url https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/37694
work_keys_str_mv AT plazajorgelina vlesinthespecializationdegreeontechnologymediatededucation
AT acunaadriana vlesinthespecializationdegreeontechnologymediatededucation
AT plazajorgelina loseveaenlasasignaturasdelaespecializacioneneducacionmediadaportecnologiadigital
AT acunaadriana loseveaenlasasignaturasdelaespecializacioneneducacionmediadaportecnologiadigital