Freedom of teaching? Attacked against freedom of conscience? Parliamentary discussions on the use of Brother Damasceno's manuals in the secular classrooms of Uruguay in the first half of the twentieth century
The purpose of this article is to analyze the arguments of the parliamentary discussions that took place in 1932, around a national history book elaborated by a French religious and used in the educational institutions managed by the Uruguayan State. The juridical separation of Church and State was...
Main Author: | Brandón García, Yanelin |
---|---|
Format: | Online |
Language: | spa |
Published: |
Centro de Estudios Avanzados
2019
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.unc.edu.ar/index.php/restudios/article/view/25129 |
Similar Items
-
¿Libertad de enseñanza? ¿Atentado contra la libertad de conciencia? Discusiones parlamentarias en torno al uso de los manuales del Hermano Damasceno en las aulas laicas del Uruguay de primera mitad del siglo XX./
by: García, Yanelin Brandón -
Laicidades en la educación. El proceso de regulación normativa de la enseñanza de la religión en la educación pública de Córdoba (1896-1923)
by: Lamelas, Gabriela Alfonsina
Published: (2021) -
Responsible freedom in the Americas /
Published: (1955) -
Asociacionismo religioso en un contexto local de secularización y laicidad : Salta en el siglo XIX
by: Quinteros, Victor Enrique
Published: (2022) -
Viejos temas, nuevas miradas /
Published: (1996)