Experience systematization and ICT indicators in Entre Rios Province educational context

The "Systematization of practices: Experiences with ICTs. in education in the province of Entre Rios' main objective is to build knowledge through research and systematization of innovative practices to include information technology and communication in educational settings. As well as ge...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Blanc, María Alejandra, Giagnoni, Viviana, Podeley, Keila, Tourn, Luciana, González, Lucía
Format: Online
Language:spa
Published: Universidad Nacional de Córdoba, Faculdad de Ciencias Sociales, Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología 2012
Subjects:
Online Access:https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/1880
_version_ 1811171077826543616
author Blanc, María Alejandra
Giagnoni, Viviana
Podeley, Keila
Tourn, Luciana
González, Lucía
author_facet Blanc, María Alejandra
Giagnoni, Viviana
Podeley, Keila
Tourn, Luciana
González, Lucía
author_sort Blanc, María Alejandra
collection Portal de Revistas
description The "Systematization of practices: Experiences with ICTs. in education in the province of Entre Rios' main objective is to build knowledge through research and systematization of innovative practices to include information technology and communication in educational settings. As well as generating social indicators related to the use, intelligent and productive use of ICT. educational community in general and its application in schools.  The reflections and interpretations arise reached regarding the experiences during the years 2009/2010 and the qualitative and quantitative study on  ICT indicators. education conducted in 2011. The information gathered is relevant input to decision making, guiding future actions and encouraging the design of new ICT-mediated education policies.
format Online
id oai:ojs.revistas.unc.edu.ar:article-1880
institution Universidad Nacional de Cordoba
language spa
publishDate 2012
publisher Universidad Nacional de Córdoba, Faculdad de Ciencias Sociales, Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología
record_format ojs
spelling oai:ojs.revistas.unc.edu.ar:article-18802021-09-21T21:31:41Z Experience systematization and ICT indicators in Entre Rios Province educational context Sistematización de experiencias e indicadores TIC´s en el ámbito educativo de la provincia de Entre Ríos Blanc, María Alejandra Giagnoni, Viviana Podeley, Keila Tourn, Luciana González, Lucía educación TICs sistematización experiencias inclusión education ICT systematization experiences inclusion The "Systematization of practices: Experiences with ICTs. in education in the province of Entre Rios' main objective is to build knowledge through research and systematization of innovative practices to include information technology and communication in educational settings. As well as generating social indicators related to the use, intelligent and productive use of ICT. educational community in general and its application in schools.  The reflections and interpretations arise reached regarding the experiences during the years 2009/2010 and the qualitative and quantitative study on  ICT indicators. education conducted in 2011. The information gathered is relevant input to decision making, guiding future actions and encouraging the design of new ICT-mediated education policies. El proyecto “Sistematización de las prácticas: Experiencias con TICs en el ámbito educativo de la provincia de Entre Ríos” tiene como objetivo principal construir conocimiento a partir de la investigación y sistematización de las prácticas innovadoras para la inclusión de tecnologías de la información y la comunicación en ámbitos educativos. Como así también generar indicadores referidos al uso social, inteligente y productivo de TICs  de la comunidad educativa en general y su aplicación en las instituciones escolares. Las reflexiones e interpretaciones alcanzadas surgen en relación a las experiencias desarrolladas durante los años 2009/2010 y el estudio cuali-cuantitativo sobre los indicadores TICs en educación realizado durante el año 2011. La información reunida es insumo relevante para la toma de decisiones, orientando las acciones futuras y favoreciendo el diseño de nuevas políticas educativas mediadas por TICs. Universidad Nacional de Córdoba, Faculdad de Ciencias Sociales, Centro de Estudios Avanzados. Maestría en Procesos Educativos Mediados por Tecnología 2012-06-13 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/1880 10.60020/1853-6530.v3.n4.1880 Virtuality, Education and Science; Vol. 3 No. 4; (pp. 69-86) Virtualidad, Educación y Ciencia; Vol. 3 Núm. 4; (pp. 69-86) 1853-6530 10.60020/1853-6530.v3.n4 spa https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/1880/937 Derechos de autor 2012 María Alejandra Blanc, Viviana Giagnoni, Keila Podeley, Luciana Tourn, Lucía González
spellingShingle educación
TICs
sistematización
experiencias
inclusión
education
ICT
systematization
experiences
inclusion
Blanc, María Alejandra
Giagnoni, Viviana
Podeley, Keila
Tourn, Luciana
González, Lucía
Experience systematization and ICT indicators in Entre Rios Province educational context
title Experience systematization and ICT indicators in Entre Rios Province educational context
title_alt Sistematización de experiencias e indicadores TIC´s en el ámbito educativo de la provincia de Entre Ríos
title_full Experience systematization and ICT indicators in Entre Rios Province educational context
title_fullStr Experience systematization and ICT indicators in Entre Rios Province educational context
title_full_unstemmed Experience systematization and ICT indicators in Entre Rios Province educational context
title_short Experience systematization and ICT indicators in Entre Rios Province educational context
title_sort experience systematization and ict indicators in entre rios province educational context
topic educación
TICs
sistematización
experiencias
inclusión
education
ICT
systematization
experiences
inclusion
topic_facet educación
TICs
sistematización
experiencias
inclusión
education
ICT
systematization
experiences
inclusion
url https://revistas.unc.edu.ar/index.php/vesc/article/view/1880
work_keys_str_mv AT blancmariaalejandra experiencesystematizationandictindicatorsinentreriosprovinceeducationalcontext
AT giagnoniviviana experiencesystematizationandictindicatorsinentreriosprovinceeducationalcontext
AT podeleykeila experiencesystematizationandictindicatorsinentreriosprovinceeducationalcontext
AT tournluciana experiencesystematizationandictindicatorsinentreriosprovinceeducationalcontext
AT gonzalezlucia experiencesystematizationandictindicatorsinentreriosprovinceeducationalcontext
AT blancmariaalejandra sistematizaciondeexperienciaseindicadoresticsenelambitoeducativodelaprovinciadeentrerios
AT giagnoniviviana sistematizaciondeexperienciaseindicadoresticsenelambitoeducativodelaprovinciadeentrerios
AT podeleykeila sistematizaciondeexperienciaseindicadoresticsenelambitoeducativodelaprovinciadeentrerios
AT tournluciana sistematizaciondeexperienciaseindicadoresticsenelambitoeducativodelaprovinciadeentrerios
AT gonzalezlucia sistematizaciondeexperienciaseindicadoresticsenelambitoeducativodelaprovinciadeentrerios