Digital genres, new literacies and autonomy in language learning /

El crecimiento exponencial de la cantidad y la complejidad de la información transmitida y compartida en Internet y las capacidades que ofrecen las nuevas tecnologías de la información dan lugar a la aparición continua de nuevos géneros y nuevas prácticas de alfabetización que requieren nuevos model...

Full description

Bibliographic Details
Other Authors: Luzón, María José, 1969- (ed.), Ruiz-Madrid, Ma. Noelia (Maria Noelia) (ed.), Villanueva, María Luisa (ed.)
Format: Book
Language:English
Published: Newcastle upon Tyne : Cambridge Scholars, 2010.
Subjects:

MARC

LEADER 00000cam a22000007a 4500
003 AR-CdUFL
005 20210831175353.0
008 101206s2010 enka b 001 0 eng
952 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 0  |6 418_007800000000000_D574  |7 0  |8 NFIC  |9 33347  |a LENG  |b LENG  |c GEN  |d 2017-11-30  |e Donación Maestría en Lengua Inglesa  |l 1  |m 1  |o 418.0078 D574  |p 008839  |r 2020-02-13  |s 2019-12-06  |w 2017-11-30  |y LIBRO 
999 |c 23792  |d 23791 
020 |a 9781443823418 
020 |a 1443823414 
035 |a (OCoLC)ocn656784447 
040 |a UKM  |c UKM  |d YDXCP  |d NTE  |d CDX  |d DLC  |d AR-CdUFL 
042 |a lccopycat 
082 0 4 |a 418.007854678  |2 22 
245 0 0 |a Digital genres, new literacies and autonomy in language learning /  |c edited by María José Luzón, María Noelia Ruiz-Madrid and María Luisa Villanueva. 
260 |a Newcastle upon Tyne :  |b Cambridge Scholars,  |c 2010. 
300 |a xiii, 246 p. :  |b il. ;  |c 22 cm. 
504 |a Incluye referencias bibliográficas e índice. 
505 0 |a Learner autonomy in digital environments: conceptual framework / María Luisa Villanueva, María Noelia Ruiz-Madrid and María José Luzón -- Types of genres, hypergenre and internet / Dominique Maingueneau -- New text on the block: problems and issues while navigating to read / Arif Altun -- New literacies and autonomy in foreign language learning / Phil Benson and Alice Chik -- Supporting autonomy development in online learning environments: what knowledge and skills do teachers need? / Sophie Bailly -- The Cibertaaal project: helping students become Wreaders / Marta Navarro and Antonio José Silvestre -- Tools and strategies to support the implementation of web-based and task-based approaches in modern language education / Ton Koenraad -- Webtasks for the development of language learning autonomy in the digital environment / María José Luzón and María Noelia Ruiz-Madrid -- Designing cybertasks for learner autonomy: towards an activity theoretical pedagogical model / Françoise Blin -- Task-based development of lnguage students' critical digital multiliteracies and cibergenre awareness / Marina Ornisi-Jones -- Developing new literacies and learner autonomy online: final remarks and paths for further research / María José Luzón, María Noelia Ruiz-Madrid and María Luisa Villanueva. 
520 3 |a El crecimiento exponencial de la cantidad y la complejidad de la información transmitida y compartida en Internet y las capacidades que ofrecen las nuevas tecnologías de la información dan lugar a la aparición continua de nuevos géneros y nuevas prácticas de alfabetización que requieren nuevos modelos de análisis de los géneros y nuevos enfoques de la enseñanza de la alfabetización y la lengua, en los que las tecnologías de la información y la comunicación se han convertido en un elemento esencial de la educación.  
650 0 |a Lenguaje y lenguas  |9 1914 
650 0 |a Enseñanza asistida por ordenador  |9 20437 
650 4 |a Tecnología educativa  |9 14362 
700 1 |a Luzón, María José,   |d 1969-   |9 26055  |e ed. 
700 1 |a Ruiz-Madrid, Ma. Noelia   |q (Maria Noelia)  |9 26056  |e ed. 
700 1 |a Villanueva, María Luisa  |9 26057  |e ed. 
942 |2 ddc  |c LIBRO 
945 |a RF  |d 2017-11-30