Multimodal literacies and emerging genres /

Las alfabetizaciones multimodales y los géneros emergentes examinan las posibilidades, los desafíos y las realidades de la composición multimodal como un medio efectivo de comunicación. Los capítulos ven las formas en que los instructores de escritura y sus alumnos exploran los espacios donde se pro...

Full description

Bibliographic Details
Other Authors: Bowen, Tracey (ed.), Whithaus, Carl (ed.)
Format: Book
Language:English
Published: Pittsburgh, Pa. : University of Pittsburgh Press, 2013.
Series:Pittsburgh Series in Composition, Literacy, and Culture
Subjects:

MARC

LEADER 00000cam a2200000 a 4500
003 AR-CdUFL
005 20210831175353.0
008 130219t20132013paua b 001 0 eng
952 |0 0  |1 0  |2 ddc  |4 0  |6 808_042070000000000_M961  |7 0  |8 NFIC  |9 33346  |a LENG  |b LENG  |c GEN  |d 2017-11-30  |e Donación Maestría en Lengua Inglesa  |l 1  |o 808.04207 M961  |p 008862  |r 2018-08-23  |s 2018-08-15  |w 2017-11-30  |y LIBRO 
999 |c 23791  |d 23790 
020 |a 9780822962168 
020 |a 0822962160 
040 |a DLC  |b eng  |c DLC  |e rda  |d DLC  |d AR-CdUFL 
042 |a pcc 
082 0 0 |a 808.0420711  |2 23 
245 0 0 |a Multimodal literacies and emerging genres /  |c edited by Tracey Bowen and Carl Whithaus. 
260 |a Pittsburgh, Pa. :   |b University of Pittsburgh Press,   |c 2013. 
300 |a x, 356 p. :  |b il. ;  |c 23 cm. 
490 0 |a Pittsburgh Series in Composition, Literacy, and Culture 
504 |a Incluye referencias bibliográficas e índice. 
505 0 |a Introduction. "What else is possible": multimodal composing and genre in the teaching of writing / Tracey Bowen, Carl Whithaus – Genre and transfer in a multimodal composition class / Cheryl E. Ball, Tia Scoffield Bowen, Tyrell Brent Fenn – Back to the future? The pedagogical promise of the (multimedia) essay / Erik Ellis – Including, but not limited to, the digital: composing multimedia texts / Jody Shipka – Something old, something new: integrating presentation software into the "writing" course / Susan M. Katz, Lee Odell – Thinking outside the text box: 3-D interactive, multimodal literacy in a college writing class / Jerome Bump – Invention, ethos, and new media in the rhetoric classroom: the storyboard as exemplary genre / Nathaniel I. Córdova – Multimodal composing, appropriation, remediation, and reflection: writing, literature, and media / Donna Reiss, Art Young – Writing, visualizing, and research reports / Penny Kinnear – Multimodality, memory, and evidence: how the treasure house of rhetoric is being digitally renovated / Julia Romberger -- Student mastery in metamodal learning environments: moving beyond multimodal literacy / Mary Leigh Morbey, Carolyn Steele – Multivalent composition and the reinvention of expertise / Tarez Samra Graban, Colin Charlton, Jonikka Charlton – Going multimodal: programmatic, curricular, and classroom change / Chanon Adsanatham [and 10 others] – Rhetoric across modes, rhetoric across campus: faculty and students building a multimodal curriculum / Traci Fordham, Hillory Oakes. 
520 |a Las alfabetizaciones multimodales y los géneros emergentes examinan las posibilidades, los desafíos y las realidades de la composición multimodal como un medio efectivo de comunicación. Los capítulos ven las formas en que los instructores de escritura y sus alumnos exploran los espacios donde se produce la comunicación, al tiempo que preguntan "qué más es posible". 
650 4 |a Inglés  |9 14934 
650 4 |a Retórica  |9 4020 
650 4 |a Escritura creativa  |9 5106 
650 0 |a Enseñanza asistida por ordenador  |9 20437 
650 4 |a Tecnología educativa 
700 1 |a Bowen, Tracey   |e ed.  |9 26053 
700 1 |a Whithaus, Carl  |e ed.   |9 26054 
942 |2 ddc  |c LIBRO 
945 |a RF  |d 2017-11-30