El Catálogo Colectivo reúne los registros del material que posee cada una de las
bibliotecas de la Universidad Nacional de Córdoba, pudiendo encontrarse colecciones
especializadas y actualizadas en todas las áreas del conocimiento; lo que permite una
amplia visibilidad y garantiza el acceso al patrimonio documental de la Universidad.
Se encuentra disponible para toda la comunidad académica: estudiantes, docentes,
egresados e investigadores.
Si formas parte de la comunidad de la UNC también podés solicitar préstamos de material,
a cualquier biblioteca universitaria, utilizando el servicio de préstamo interbibliotecario ,
independientemente de la facultad a la que pertenezcas, la carrera que curses o la cátedra
que dictes.
Fuentes de datos
Koha
Facultad de Ciencias Agropecuarias
Facultad de Ciencias Económicas
Facultad de Lenguas
Escuela de Nutrición (FCM)
Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño
Facultad de Artes
Facultad de Ciencias Exactas, Físicas y Naturales
Biblioteca Mayor
Observatorio Astronómico de Córdoba
Centros de Estudios Avanzados
Facultad de Matemáticas, Astronomía, Física y Computación
Facultad de Medicina
Facultad de Odontología
Facultad de Comunicación
Facultad de Filosofía y Humanidades y Facultad de Psicología
Escuela Superior de Comercio Manuel Belgrano
Colegio Nacional de Monserrat
Facultad de Ciencias Químicas
Facultad de Ciencias Sociales
Facultad de Derecho
José Aricó
Museo de Antropología
Escuela de Salud Pública y Ambiente de la FCM
Otros
Table of Contents:
New contexts, new challenges : the teaching of writing in UK higher education / Roz Ivanic and Mary R. Lea
The point of writing : is student writing in higher education developed or merely assessed? / Robert Catt and Gerry Gregory
Moving towards an 'academic literacies' pedagogy : dialogues of participation / Theresa M. Lillis
A critical narrative of the evolution of a UK/US university writing programme / Alice Tomic
Exploiting the potential of writing for educational change at Queen Mary, University of London / Sally Mitchell and Alan Evison
Teaching writing within a discipline : the speak-write project / Tory Young and Simon Avery
Building an academic writing programme from within a discipline / Aled Ganobcsik-Williams
Engineering writing : replacing 'writing classes' with a 'writing imperative' / Alison Ahearn
If not rhetoric and composition, then what? Teaching teachers to teach writing / Rowena Murray
Teaching academic writing from the 'centre' in Australian universities / Jan Skillen
Sentimental education : first-year writing as compulsory ritual in US colleges and universities / John Heyda
Learning from, not duplicating, US composition theory and practice / Joan A. Mullin
Skills, access, and 'basic writing' : a community college case study from the United States / Mary Jane Curry
Peering across the pond : the role of students in developing other students' writing in the US and UK / Bonnie Devet ... [et al.].