El Catálogo Colectivo reúne los registros del material que posee cada una de las
bibliotecas de la Universidad Nacional de Córdoba, pudiendo encontrarse colecciones
especializadas y actualizadas en todas las áreas del conocimiento; lo que permite una
amplia visibilidad y garantiza el acceso al patrimonio documental de la Universidad.
Se encuentra disponible para toda la comunidad académica: estudiantes, docentes,
egresados e investigadores.
Si formas parte de la comunidad de la UNC también podés solicitar préstamos de material,
a cualquier biblioteca universitaria, utilizando el servicio de préstamo interbibliotecario ,
independientemente de la facultad a la que pertenezcas, la carrera que curses o la cátedra
que dictes.
Fuentes de datos
Koha
Facultad de Ciencias Agropecuarias
Facultad de Ciencias Económicas
Facultad de Lenguas
Escuela de Nutrición (FCM)
Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño
Facultad de Artes
Facultad de Ciencias Exactas, Físicas y Naturales
Biblioteca Mayor
Observatorio Astronómico de Córdoba
Centros de Estudios Avanzados
Facultad de Matemáticas, Astronomía, Física y Computación
Facultad de Medicina
Facultad de Odontología
Facultad de Comunicación
Facultad de Filosofía y Humanidades y Facultad de Psicología
Escuela Superior de Comercio Manuel Belgrano
Colegio Nacional de Monserrat
Facultad de Ciencias Químicas
Facultad de Ciencias Sociales
Facultad de Derecho
José Aricó
Museo de Antropología
Escuela de Salud Pública y Ambiente de la FCM
Otros
Table of Contents:
Language teaching / Michael H. Long
The social and sociolinguistic contexts of language learning and teaching / Sandra Lee McKay and Rani Rubdy
The politics and policies of language and language teaching / Robert Phillipson and Tove Skutnabb-Kangas
History of language teaching / Diane Musumeci
The language-learning brain / Alan Beretta
Sequences and processes in language learning / Lourdes Ortega
The importance of cross-linguistic similarity in foreign language learning / Håkan Ringbom and Scott Jarvis
Cognitive-psychological processes in second language learning / Robert M. DeKeyser
Optimizing the input : frequency and sampling in usage-based and form-focused learning / Nick C. Ellis
Bilingual and immersion programs / Jim Cummins
Heritage language programs / Silvina Montrul
Specific purpose programs / Ken Hyland
Study abroad research : findings, implications, and future directions / Joseph Collentine
Less commonly taught languages : issues in learning and teaching / Kira Gor and Karen Vatz
Third language acquisition theory and practice / William P. Rivers and Ewa M. Golonka
Foreign and second language needs analysis / James Dean Brown
Syllabus design / Peter Robinson
Advances in materials design / Alan Waters
Corpora in language teaching / John Flowerdew
Technology-enhanced materials / David Brett and Marta González-Lloret
Methodological principles for language teaching / Michael H. Long
Teaching and testing listening comprehension / Larry Vandergrift and Christine Goh
Teaching and testing speaking / Martin Bygate
Teaching and testing reading / William Grabe
Learning to read in new writing systems / Keiko Koda
Teaching and testing writing / Charlene Polio and Jessica Williams
Teaching and testing grammar / Diane Larsen-Freeman
Teaching and testing vocabulary / Paul Nation and Teresa Chung
Teaching and testing pragmatics / Carsten Roever
Task-based teaching and testing / John M. Norris
Radical language teaching / Graham Crookes
Diagnostic feedback in language assessment / Antony John Kunnan and Eunice Eunhee Jang
Computer-assisted teaching and testing / Carol A. Chapelle
Language teacher education / Renée Jourdenais
Diffusion and implementation of innovations / Kris Van Den Branden
Current trends in classroom research / Rosamond F. Mitchell
Issues in language teacher evaluation / Kathleen M. Bailey
Investigating the effects and effectiveness of L2 instruction / Rick De Graaff and Alex Housen
Program evaluation / Steven J. Ross.