El Catálogo Colectivo reúne los registros del material que posee cada una de las
bibliotecas de la Universidad Nacional de Córdoba, pudiendo encontrarse colecciones
especializadas y actualizadas en todas las áreas del conocimiento; lo que permite una
amplia visibilidad y garantiza el acceso al patrimonio documental de la Universidad.
Se encuentra disponible para toda la comunidad académica: estudiantes, docentes,
egresados e investigadores.
Si formas parte de la comunidad de la UNC también podés solicitar préstamos de material,
a cualquier biblioteca universitaria, utilizando el servicio de préstamo interbibliotecario,
independientemente de la facultad a la que pertenezcas, la carrera que curses o la cátedra
que dictes.
|a Reading in a second language :
|b moving from theory to practice /
|c William Grabe.
260
|a Cambridge ;
|a New York :
|b Cambridge University Press,
|c 2009.
300
|a xv, 467 p. ;
|c 23 cm.
490
0
|a Cambridge applied linguistics series
500
|a Incluye índices
504
|a Bibliografía: p. 391-453
505
0
|a Part I. Foundations of reading -- ch. 1. Thenature of reading : defining reading -- ch. 2. How reading works : the building blocks of fluency and comprehension -- ch. 3. How reading works : comprehension processes -- ch. 4. cognitive issues in reading -- ch. 5. Models and more models of reading : explaining reading -- Part II. Patterns of variation in reading -- ch. 6. Reading in different languages -- ch. 7. L1 an dL2 reading relationships -- ch. 8. The social contexts of reading -- ch. 9. Motivation for reading -- Part III. Developing reading comprehension abilities -- ch. 10. Building main-idea comprehension -- ch. 11. Becoming a strategic reader -- ch. 11. Building awareness of discourse structure -- ch. 13. Vocabulary and reading comprehension -- Part IV. Expanding reading comprehension skills -- ch. 14. Reading fluency, reading rate, and copmrehension -- ch. 15. Extensive reading -- ch. 16. The reading curriculum and instruction -- ch. 17. Reading assessment -- ch. 18. Further topics and issues in reading.